A digitalizációnak köszönhetően folyamatosan új kihívások elé állnak a vállalkozók, így az ingatlanértékesítők is. A mesterséges intelligencia (MI) folyamatos fejlődése és elterjedése pedig komoly változásokat hozhat az iparágban, amikre érdemes felkészülni. Tudom, hogy sokan tartanak tőle, de összeszedtem pár tudnivalót, hogy miben segíthet nekünk egy eladó ingatlan esetében, illetve hogyan van már most jelen az életünkben az MI.
Hatékonyságnövelés és automatizáció
Az MI elsődleges előnye a digitalizáció által hozott folyamatok hatékonyságának növelése. Az adminisztratív terhek csökkenése lehetővé teszi az ingatlanközvetítő számára, hogy több időt fordítson az ügyfelekkel való kapcsolatok kiépítésére és az értékesítési folyamatok menedzselésére. Segíthet a dokumentumok kezelésében, ütemezésben és az egyszerűbb kommunikációban. Az ügyfelekkel való kommunikáció ezáltal gyorsabbá és hatékonyabbá válhat, gondoljatok csak bele hány vállalkozás használ már chatbotot, hogy kapcsolatot teremtsen és tartson az ügyfelekkel.
Adatazonosítás és piaci elemzés
Az MI segíthet a pontosabb és hatékonyabb döntéshozatalban. Az algoritmusok nagy mennyiségű adatot képesek elemezni, azok alapján pedig előrejelzéseket készíteni. Segíthet az ingatlan értékének meghatározásában, vagy az eladási stratégiák optimalizálásában.
Személyre szabott ajánlatok
Képes az egyedi vevői igények alapján személyre szabott ajánlatokat készíteni, mellyel jobb ügyfélélményt érhetünk el. Te is találkoztál már egy-egy hirdetésiportálon az „Ez is érdekelhet Téged” szekcióval ugye? Nos, erről beszélek, hiszen a korábbi digitális viselkedésed elemzi a rendszer és az, illetve a preferenciáid alapján döntött úgy, hogy kifejezetten azokat az ingatlanokat / tételeket mutatja majd meg Neked. Természetesen vannak még szolgáltatók ahol manuálisan kerülnek kiválasztásra az ajánlatok, de egyre inkább jellemző, hogy ezt a feladatot a virtuális asszisztens dolgára bízzuk, hiszen sokkal hatásosabb tud lenni az MI által javasolt válogatás, mint amit mi magunk állítunk össze.
Hogyan támogathatom az ingatlan eladást a mesterséges intelligencia segítségével?
Szövegírás, pozícionálás
A korábban felsorolt tényezők mellett segíthet a hirdetési szöveg megírásában, vagy az ingatlan megfelelő pozícionálásában. Az ingatlan paramétereit megadva tökéletes alapot, illetve kiinduló pontot kaphatunk az ingatlan leírásához. Természetesen mindig ellenőrizzük vissza, ne hogy valami sületlenség is belekerüljön. Az MI tőlünk, emberektől tanul, ha valaki téves információt tanít meg vele, azt fogja a későbbiekben használni.
Az eladó ingatlan pozícionálásában is segíthet, létre tud hozni egy perszónát akihez a hasonló emberek lesznek a célcsoportjaink, de ehhez már marketing tudásra is szükségünk lehet. A pozícionálást jobb inkább egy helyi ingatlanértékesítőre bízni, hiszen ő nap, mint nap részese a helyi piacnak, sokkal jobban ismeri azt, mint ahogy az MI valaha is fogja.
Mit és hogyan használok én? A pozícionálást a saját tapasztalataim alapján határozom meg, az elmúlt években tapasztaltak alapján. A hirdetésiportálokra szánt hirdetéseket én fogalmazom meg, de a nagy értékű ingatlanoknak készített saját weboldalak szövegezésére, már segítséget szoktam kérni. A saját weboldal esetében sokkal fontosabb a tartalmas, SEO barát, hosszabb szöveg, hiszen a keresőmotorok sokkal jobban preferálják ezeket az oldalakat, – mint a rövid, összecsapottakat – és a keresési találatban is előrébb sorolja őket. Így készült például ennek az exkluzív dombóvári családi háznak is a saját, angol nyelvű honlapja. Ezekben a szituációkban mindig az a kérés, hogy „fogalmazd meg hosszabban az alábbi szöveget”. Az esetek nagy részében, ha megfelelő adatokat adtál neki, akkor elsőre már olyan eredményt kaphatunk, mely pár finomítást követően már használható is.
Virtuális felújítás, lakberendezés
Nem csak a szövegírásban, de már képalkotásban is segítségünkre lehet. Ezt a lehetőséget kihasználva, ma már van arra is lehetőség, – természetesen az egészséges határokat betartva – hogy a mesterséges intelligencia segítségével digitálisan át- illetve berendezzük az ingatlanunkat, legyen az eladó, vagy kiadó lakás, családi ház, vagy éppen ipari ingatlan.
Virtuális berendezés előtt és után
Megbízásomban lévő négy szobás belvárosi lakás látványterve az MI-t használva.
Ez főleg egy üres ingatlan esetében jelenthet előnyt, hiszen az emberek nagy része sajnos nem rendelkezik elég fantáziával ahhoz, hogy elképzelje milyen lehetőségeket is adhat egy ingatlan. Nincs szükség másra, csak egy jó minőségű fényképre az üres helyiségekről, és a feltöltés után, pár instrukciót megadva már be is rendezi nekünk az MI.
A fent látható példa tökéletesen megmutatja, milyen lehetőségek rejlenek egy-egy szobában, vagy nappaliban. Természetesen a hirdetési szövegben fel kell tüntetni, hogy a képek csupán látványtervek, hiszen senki nem szeretné, hogy a megtekintés során szembesüljön az érdeklődő azzal, hogy bizony az kényelmes kanapé még nincs ott.
Mi az, amit nem tud a mesterséges intelligencia helyettesíteni az ingatlanközvetítésben?
Bár a mesterséges intelligencia és az automatizáció számos területen tud hatékony segítséget nyújtani az ingatlan eladás során, azonban vannak olyan aspektusok és készségek, melyeket egyenlőre nehéz vagy szinte lehetetlen teljes mértékben helyettesíteni.
Emberi tényező
A személyes kapcsolatokat az emberi érzékenységet az MI nem tudja helyettesíteni, vagy kezelni, ahogy a kölcsönös bizalmat sem képes kialakítani. Egy ingatlanügylet során – nem is gondolná az ember mennyire – szükség van empátiára, türelemre, megértésre. Az értékesítő empátiával és türelemmel képes hatékonyan kezelni az ügymenetet, még stresszes helyzetekben is.
Kreativitás és alkalmazkodóképesség
Az ingatlan eladás során gyakran felmerülnek egyedi kihívások és váratlan helyzetek. A hatékony megoldások kreativitást és jó problémamegoldó képességet igényelnek. Fontos, hogy alkalmazkodni tudjunk a felmerülő szituációkhoz, hogy a lehető legtöbbet tudjuk kihozni az értékesítésből.
Szakértői tanácsadás és helyi ismeretek
Egy ingatlanértékesítő támogatja az eladót és a vevőt is a döntéshozatalban. Rendelkezik a helyi ingatlanpiac mélyebb ismeretével és tisztában van a jogi, illetve pénzügyi lehetőségekkel.
Bár minden évben rémisztgetnek bennünket, de a mesterséges intelligencia továbbra se tart ott, hogy kiváltsa az emberi tényezőt. Azonban fel kell ismernünk az általa kínált lehetőséget és szépen lassan bevonni őket a mindennapok folyamatokba, hogy ügyfeleinket a leghatékonyabb módszerekkel támogathassuk ingatlanuk eladásában.
Remélem tetszett ez a bejegyzés! Ne feledd, ha segítségre lenne szükséged ingatlanod eladásában keress bizalommal!